پیکاپ گیتار چیست؟

پیکاپ گیتار چیست؟

پیکاپ گیتار(به انگلیسی guitar-pickup) )، یکی از آن قطعات کوچک مستطیلی شکل روی بدنه گیتار است. آموزش گیتار در اصفهان این قطعه یا در یک محفظه فلزی پوشانده می شود یا داخل یک سیم پیچ پلاستیکی با چند قطعه قطبی فلزی یا آهنربای میله ای قرار می گیرد. برای تقویت بهتر صدای گیتار به آمپلی‌فایرها، افکت‌ها و کارت صداها منتقل می‌شوند. ضمن اینکه این سیگنال‌ها باعث تقویت و وضوح صدای گیتار می‌شود. نکته مهم و جالبی که در مورد پیکاپ‌های گیتار وجود دارد، این است که علاوه بر تولید صداهای متفاوت با استفاده از افکت‌ها به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده که نوع سیم‌پیچی آنها به همراه برخی فاکتورهای آن باعث می‌شود که صدای نواخته شده در گیتار دارای رنگ صدای خاصی باشد.

انواع پیکاب

آموزشگاه موسیقی در اصفهان سه نوع پیکاپ گیتار آکوستیک وجود دارد. پیکاپ های مغناطیسی، مانند آنهایی که در گیتارهای الکتریک یافت می شوند، به الکترومغناطیس متکی هستند. پیکاپ‌های پیزو، تغییرات فشار ناشی از لرزش سیم‌ها، بریج یا صفحه‌های صوتی و میکروفون را که در داخل یا خارج بدنه گیتار قرار دارند، تشخیص می‌دهند.

سیستم‌های ترکیبی یا ترکیبی نیز وجود دارند که از ترکیبی از پیکاپ‌ها، عمدتاً میکروفون‌ها و پیکاپ‌های زیرزینی استفاده می‌کنند.

دو نوع اصلی مبدل وجود دارد:

مبدل های مکانیکی توان الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. نمونه ای از این موتور الکتریکی است. سیگنال الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود که باعث ایجاد حرکت می شود.

اگر سیگنالی را از یک ویژگی فیزیکی، مانند ارتعاشات سیم‌های گیتار، صفحه صدا، یا پل سازهای زهی به سیگنال الکتریکی تبدیل کنید، نوع مبدل به عنوان مبدل الکتریکی شناخته می‌شود.

برای خرید گیتار در اصفهان کلیک کنید.

مبدل های فعال و غیرفعال

مبدل ها می توانند فعال یا غیرفعال باشند. اگر یک مبدل فعال باشد، از یک منبع تغذیه خارجی برای افزایش قدرت سیگنال استفاده می کند. این همچنین اجازه می دهد تا کنترلی روی سیگنال به شکل یکسان سازی انجام شود.

اگر گیتار آکوستیک شما دارای یک پیش تقویت کننده داخلی است، به عنوان مثال. شما دارای کنترل هایی هستید که به شما امکان می دهد صدا، باس و سه برابر را افزایش دهید، به استفاده از باتری نیاز دارد و بنابراین یک مبدل فعال است.

از طرف دیگر، اگر گیتار شما از باتری به عنوان منبع تغذیه خارجی استفاده نمی کند، یک مبدل غیرفعال است.

پیکاپ های گیتار آکوستیک در چهار دسته خاص موجود هستند.

1- پیکاپ های مغناطیسی (پیکاپ های سوراخ صدا)

2- پیکاپ پیزوالکتریک (زیرزین و پیکاپ تماسی)

3- پیکاپ میکروفون (میکروفون داخلی یا خارجی)

4- سیستم های ترکیبی (ترکیبی از انواع پیکاپ)

انواع مختلف پیکاپ گیتار کلاسیک

سه نوع اصلی پیکاپ گیتار کلاسیک وجود دارد: پیزو، مغناطیسی و میکروفون.

رایج ترین نوع پیکاپ گیتار کلاسیک پیکاپ مغناطیسی است که از یک یا چند آهنربا برای احساس ارتعاشات سیم استفاده می کند.

پیکاپ های مغناطیسی

این پیکاپ ها عموما بسیار دقیق هستند و قادر به بازتولید طیف وسیعی از صداها هستند. با این حال، آنها همچنین می توانند مستعد تداخل سایر منابع میدان مغناطیسی مانند خطوط برق یا بلندگو باشند.

پیزو پیکاپ

پیزو پیکاپ نوع دیگری از پیکاپ برای گیتار کلاسیک است. که از یک کریستال کوچک برای درک ارتعاشات رشته استفاده می کند. پیکاپ‌های پیزو نسبت به پیکاپ‌های مغناطیسی کمتر مستعد تداخل هستند، اما گاهی اوقات می‌توانند صدایی “کواکی” تولید کنند.

وانت میکروفون

آخرین نوع پیکاپ گیتار کلاسیک میکروفون است که صدای گیتار کلاسیک را از طریق میکروفون دریافت می کند. میکروفون‌ها عموماً بسیار دقیق هستند و می‌توانند طیف وسیعی از صداها را تولید کنند، اما به منبع تغذیه خارجی نیاز دارند و نصب آن‌ها دشوارتر است.

چرا به پیکاپ گیتار کلاسیک نیاز دارید؟

پیکاپ گیتار کلاسیک یک قطعه ضروری برای هر گیتاریست کلاسیک است. آنها برای تقویت صدای گیتار استفاده می شوند و می توانند هنگام اجرا در یک سالن بزرگ بسیار ارزشمند باشند. پیکاپ‌های گیتار کلاسیک معمولاً در کنار گیتار، نزدیک گردن نصب می‌شوند. آنها معمولاً از مواد پیزو الکتریک ساخته می شوند که هنگام فشرده شدن یا ارتعاش سیگنال تولید می کنند.

پیکاپ های گیتار کلاسیک را می توان به یک آمپلی فایر یا سیستم PA متصل کرد یا می توان از آنها برای اتصال به دستگاه ضبط استفاده کرد.

علاوه بر این، از پیکاپ های گیتار کلاسیک می توان برای افزودن افکت هایی مانند Reverb یا Delay به صدا استفاده کرد.

یک دیدگاه بگذارید