کلاس آموزش ساکسیفون در اصفهان

ساز ساکسیفون یک ساز بادی می باشد که با باز دم و دم انسان به صدا در می آید. این ساز معمولا دارای بدنه برنجی می باشد و دارای یک قمیش همچون ساز کلارینت دارد می توان گفت ساز همانند کلارینت می باشد اما باید گفت ساکسیفون تفاوت های زیادی با ساز کلارینت دارد. Saxophone نیز سوراخ هایی دارد که نوازنده می تواند با باز و بسته کردن آنها موجب ایجاد صدا شود و می توان گفت که این ساز نوعی مکانیزم کلیدی دارد بدین صورت است که صفحه ای از روی سوراخ ها برداشته می شود و یا صفحه ای بر روی سوراخ ها گذاشته می شود و موجب ایجاد صدا می شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ساز بادی و مبحث ساز شناسی وارد لینک مرتبط شوید. در این پست به پرسش ساکسیفون چیست به صورت کامل پاسخ داده خواهد شد.

آموزش ارف در اصفهان

۰۹۱۲۹۳۴۴۹۶۴ – ۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵

۰۳۱-۳۴۴۸۵۹۳۴

یادگیری موسیقی همواره مورد علاقه هنر دوستان بوده است. آموزشگاه موسیقی در اصفهان ( آکادمی رادفر ) دارای بهترین اساتید مجرب و همچنین دارای کلاس هاس مختلف آموزش موسیقی سنتی و پاپ با قیمت مناسب آماده ثبت نام علاقه مندان دوره کلاس حضوری و یا آنلاین می باشد. آموزش ساکسیفون در اصفهان

ساکسیفون چیست؟

جالب است به دلیل صدای بلند و حماسی ای که این ساز دارد در مجالس رسمی، در رژه های نظامی و مجالس نظامی از این ساز بادی استفاده می کنند و این ساز حسی حماسی و وطن پرستانه ایجاد می کند که دلیل استفاده آن در رژه ها و مراسم نیز همین می باشد.ساز ساکسیفون اولین بار در سال ۱۸۴۰ توسط آدولف ساکس اختراع شد و به اختصار نام او، نام این ساز را ساکسیفون یا ساکسفون نامیدند.

ساز ساکسیفون

آدولف سازنده ساز ساکسیفون اهل کشور بلژیک و زاده شهر دینان بود. او قصد داشت بهترین و قدرتمند ترین گروه ساز های بادی را بسازد و به نوعی بهترین ساز بادی را در دنیا خود بسازد.

آدولف ساکس، این ساز را در ۲۸ ژوئن ۱۸۴۰ در دو گروه ساز که شامل ۷ ساز بود ثبت نمود و هر کدام از ساز های ثبت شده آن در اندازه های مختلف بود جهت حمل آسان تر و راحت تر ساز ها آنها را در ابعاد مختلف ساخته بود تا افراد با هر سلیقه ای بتوانند ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنند و بتوانند راحت تر با آن ساز ارتباط برقرار کنند.

این ساز یک زبانه بادی چوبی می باشد. ساکسیفون نیز مانند ساز های بادی دیگر انواع مختلفی دارد که از جهت دامنه و ابعاد صوتی و صدایی با هم متفاوت هستند. اگرچه همانطور که گفتیم این ساز ها برای موزیک نظامی و ارکستر طراحی شده بود اما امروزه بیشتر در موسیقی جاز و پاپ نیز استفاده می شود که مورد پسند و علاقه مردم می باشد.

همانطور که گفته شد Saxophone توسط آدولف ساکس کلارینت نواز و فلوت زن بلژیکی ساخته شد. او در سال ۱۹۴۲ به پاریس فرانسه برای ادامه دادن علاقه موسیقی خود رفت. پیش از اینکه ساکسیفون را اختراع کند بر روی کلارینت تغییراتی ایجاد کرده بود که موجب ارتقای کلارینت هم شده بود و توانسته بود محدوده ی صدایی آن را افزایش دهد.

آدولف پس از سال های زیاد با ترکیب یک قمیش و یک بدنه از جنس برنج و و اعمال عمل های خاص آکوستیک توانست ساز بادی خارق العاده ای را ایجاد کند که پس از چند سال به سراسر جهان نیز انتقال یافت و به نوعی در جهان فراگیر شد.

آدولف با ساخت ساکسیفون در اندازه های مختلف توانست انحصار آن را به مدت ۱۵ سال را برای خود بدست آورد و در سال ۱۸۸۶ قرارداد سایکس تمام شد. سپس موسیقی نوازان و ساکسیفون نوازان زیادی با کمک تولید کننده های ساز های بادی به نوبه و روش خود به طراحی و بهبود بخشیدن کلید های ساکسیفون پرداختند.

آموزش ارف در اصفهان

۰۹۱۲۹۳۴۴۹۶۴ – ۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵

۰۳۱-۳۴۴۸۵۹۳۴