آموزش آواز کودکان در اصفهان

تولید صوت یکی از عمل های فیزیولوژیکی حنجره است.
اساتید آموزشگاه موسیقی رادفر می گویند که تولید صدا تحت تاثیر بسته شدن ابتدایی قوی تارهای صوتی در هنگام عمل بازدم است.
تولید صدا به این صورت است که ابتدا فشار داخل نای بالا و پائین رفته و تارهای صورتی حقیقی باز و بسته می شوند که منجر به خروج مقداری از هوا شده و لذا صدا ایجاد می شود.
خوانندگی یا آوازخوانی یعنی تولید اصوات موسیقایی با استفاده از صدای انسان.
اما فرق آن با صحبت کردن معمولی در ریتم و تونالیته آن است.
بسیاری از والدین با دیدن استعداد کودکانشان در زمینه آوازخوانی علاقه دارند آن ها را به کلاس خوانندگی کودکان ببرند.
اما باید شرایط سنی کودک را در این زمینه در نظر گرفت تا فشار بیش از حد به حنجره منجر به آسیب رسیدن به این عضو نشود.

آموزش ارف در اصفهان


۰۹۱۲۹۳۴۴۹۶۴ – ۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵

۰۳۱-۳۴۴۸۵۹۳۴

اساتید آموزشگاه موسیقی رادفر معتقدند که در صورتی که قصد دارید فرزند خود را به کلاس موسیقی کودک در زمینه خوانندگی ببرید بهتر است کلاس موسیقی را از زمانی آغاز کنید که صدای کودک کم کم به پختگی رسیده است.
تجربه ثابت کرده است که افرادی که در سنین نزدیک به بلوغ در کلاس خوانندگی شرکت می کنند عملکرد موفق تری دارند.

سن مناسب برای کلاس خوانندگی کودکان

نکته مهم در این زمینه این است که از آن جا که ژنتیک و تغذیه و ویژگی های جسمی افراد باهم تفاوت دارد بلوغ در سنین مختلفی اتفاق می افتد.
در نتیجه والدین باد نسبت به این زمینه هشیار بوده و تغییرات کودک را زیر نظر بگیرند.
البته به طور معمول میانگین شروع تغییرات در بدن کودکان ایرانی بین سنین یازده تا سیزده سالگی تخمین زده شده است.
در این سن تغییرات هورمونی که در فرد اتفاق می افتد باعث می شود که شاهد تغییرات شدید در بدن کودک خود باشید.
این تغییرات هورمونی و فیزیکی را می توان یک نشانه برای رسیدن کودک به سن مناسب برای شروع کلاس آموزش خوانندگی دانست.

در این دوره معمولا صدای پسران رو به بم شدن گذاشته و کم کم حالت مردانه ای به خود می گیرد.
هم چنین دختران نیز دچار تغییرات صدایی شده و تن صدای آن ها از صدای کودکانه به صدای یک فرد بالغ جهت پیدا می کند.
البته به طور کلی صدای جنس مونث نسبت به جنس مذکر زیر تر می باشد.
اما در سن بلوغ این زیر بودن صدا نمود بیش تری دارد و واضح تر شنیده می شود.
به هر حال طبق نظر اساتید تربیت صدا در این سن بهترین نتیجه را در آینده فرد خواهد داشت.

عدم شروع کلاس آوازخوانی در سنین کم تر چند دلیل مهم دارد.
یکی این که تمرین کردن و به خصوص آوازخوانی با صدایی که هنوز به پختگی نرسیده و صدایی کودکانه محسوب می شود کار دشواری است و ممکن است باعث دلزگی کودک شما شود.
ضمن اینکه به دلیل اینکه کودک هنوز به بدن خود به طور کامل آشنایی ندارد و از عملکرد سیستم های مختلف به خصوص نقش حنجره و ریه ها و دیافراگم در فرایند خوانندگی اطلاعی ندارد به خوبی نمی تواند متوجه دستورالعمل های اساتید کلاس آموزش آواز شود و به آن ها عمل کند.

در صورتی که مشتاق هستید که کودک شما در سنین زیر ۱۱ و ۱۲ سال در یک دوره کلاس موسیقی کودک شرکت کند می توانید آن ها را در کلاس آموزش پیانو یا کلاس سلفژ ثبت نام کنید.
این کار شناخت کلی از نت ها و اصوات و نوازندگی به کودک می دهد و در آینده که اقدام به یادگیری آواز کرد موفق تر عمل خواهد کرد.

نکات آموزش خوانندگی به کودکان شامل راهنمایی های تخصصی و ویژه ای برای والدین است که به آن ها کمک میکند تا به عنوان یک حامی و راهنما کودکان را در طی یادگیری موسیقی همراهی کنند. همان طور که می‌دانید آموزش موسیقی به کودکان از سن پایین فواید بسیاری زیادی دارد و برخلاف تصور برخی افراد که فکر می‌کنند آموزش موسیقی به درس و تحصیل آن ها لطمه وارد می‌کند، تحقیقات نشان داده است که کودکانی که آموزش موسیقی می‌بیند نه تنها خودشان برای رفتن به مدرسه مشتاق ترند بلکه در زمینه تحصیلی از هوش و استعداد بهتری برخوردارند، این کودکان حتی در مهارت های اجتماعی و برقراری ارتباط با همسن و سالان خود بهتر از سایر کودکان عمل می‌کنند.

برخی از والدین علاوه بر آموزش نوازندگی، دوست دارند تا فرزندشان صداسازی و آواز را هم فرا بگیرد، همان طور که می‌دانید سن شروع آواز برای کودکان، سن به خصوص و مهمی است و والدین باید در این سن حامی و پشتیبان کودک باشند، در این مقاله برخی نکات آموزش خوانندگی به کودکان را توضیح دادیم تا به والدین در این مسیر کمک کند که چگونه کودکشان را همراهی و حمایت کنند.

نکات آموزش خوانندگی به کودکان چیست؟
از اجبار کودکان بپرهیزید

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین نکات آموزش خوانندگی به کودکان پرهیز از اجبار است. مجبور کردن کودکان برای هر کاری می‌تواند روی افکار آن ها تاثیرات منفی داشته باشد و علاوه بر آن به کودک احساس نا امنی و افسردگی می‌دهد. اگر کودک شما خواندن را دوست دارد سعی نکنید او را مجبور کنید تا سبکی که شما می‌گویید را دنبال کند، ابتدا از یک استاد حرفه ای و کاربلد مشاوره بگیرید و پس از آن که استعداد کودکتان مشخص شد اجازه دهید او در همان زمینه کار کند.

با بازی و فعالیت های جالب صدای او را گرم کنید

یکی از نکات آموزش آواز به کودکان که والدین باید درباره آن کودکان را راهنمایی کنند «گرم کردن صدا» است. توجه کنید که گرم نکردن می‌تواند باعث شود تا حنجره کودک آسیب ببیند، پس سعی کنید از کودکانتان بخواهید تا چند بار نفس عمیق بکشند و بعد با خمیازه کشیدن صدای خود را گرم کنند.

این موضوع کمک می‌کند تا تارهای صوتی او انعطاف بیشتری داشته باشند و موقع خواندن فشار زیادی به آن ها وارد نشود

از اشعار ساده استفاده کنید

کودکان باید آرام آرام و به صورت گام به گام نحوه ی خواندن را بیاموزند و به همین منظور باید از اشعار و قطعات ساده برای آموزش به آن ها استفاده شود.

استفاه از اشعار سخت برای آموزش، هم اعتماد به نفس کودکان را پایین می‌آورد و هم علاقه او را نسبت به خواندن از بین می‌برد. کودکان هنگام تمرین یک شعر سخت ذهنیت بد و منفی نسبت به خوانندگی پیدا می‌کنند و ممکن است تصمیم بگیرند که دیگر آن را ادامه ندهند.

از توضیحات علمی بپرهیزید

اگر از کودک می‌خواهید تا تکنیک یا حرکت خاصی را انجام دهد، به هیچ عنوان از توضیحات علمی و تخصصی برای رساندن منظورتان به او استفاده نکنید، سعی کنید آن مطلب را به شکل بازی و با زبان کاملا ساده و کودکانه به او آموزش دهید تا هم او کاملا متوجه خواسته شما شود و هم از انجام آن لذت ببرد.

برای رفع خجالت کمی او را همراهی کنید

یکی از نکات آموزش آواز به کودکان که والدین باید آن را بدانند این است که برخی کودکان نسبت به خوانندگی احساس خجالت می‌کنند و به همین دلیل ممکن است نتوانند در ابتدای مسیر اواز بخوانند و یا حتی با این کار ارتباط برقرار کنند.

برای رفع این مشکل شما می‌توانید خودتان هم به صورت آرام آن را همراهی کنید، این کار احساس آرامش و راحتی بیشتری به کودکان می‌دهد و باعث می‌شود تا او راحت تر در مسیر خوانندگی قدم بردارد.

کپی کردن را به او یاد ندهید

کودکان عاشق این اند که تمام حرکات و رفتار شما را کپی کنند، اگر مدام برای او آواز بخوانید او صدا و لحن شما را مو به مو به خاطر می‌سپارد و سعی می‌کند تا از شما کپی کند. در عوض سعی کنید با گوش دادن به موسیقی انواع مختلف آواز خواندن را به او نشان دهید و اجازه دهید تا خودش تصمیم بگیرد که دوست دارد یک قطعه را چطور بخواند.

با حرکات دست خود به او کمک کنید

آموزش زبان بدن به کودکان کمک می‌کند تا در خوانندگی بهتر عمل کنند، به آنها بیاموزید که حرکاتی مانند بالا و پایین رفتن دست نشانه ای برای بالا و پایین رفتن نت می‌باشد. به طور کلی یادگیری زبان بدن در خوانندگان به آن ها کمک می‌کند تا کنترل بهتری روی خواندن خود داشته باشند و با تسلط نت های گوناگون را ادا کنند. همچنین می‌توانید در این مورد از استاد موسیقی او کمک بگیرید و با توجه به راهنمایی های ایشان تمرینات خود را در منزل با او انجام دهید.

تمرینات تئوری را جدی بگیرید

یادگیری مبانی تئوری یکی از مهم ترین نکات آموزش خوانندگی به کودکان است، این مبانی شامل شناخت نت های موسیقی و خواندن آن هاست البته نباید برای آموزش تئوری به او فشار وارد کنید، بلکه از طریق بازی و به طور تدریجی تمام نت ها را به او یاد دهید.

تمام آموزش های تئوری باید به صورت بازی و تفریحی به کودک داده شود و حتی بهتر است کمی بعد از شروع خوانندگی وارد آن شوید تا کودک را دلزده نکنید. به طور کلی در روند آموزش خوانندگی و موسیقی برای کودکان به جای اینکه به دنبال سرعت بخشیدن و به آموزش آنها و سخت گیری باشید و یا اینکه توقع خوانندگی یا نوازندگی خوبی از آنها داشته باشید، سعی کنید آموزشی مفرح برای آنها ایجاد کنید تا اینکه آنها عاشق موسیقی و خواندن شوند و در آینده دچار دلزدگی از این رشته ها نشوند.

آموزش ارف در اصفهان

۰۹۱۲۹۳۴۴۹۶۴ – ۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵

۰۳۱-۳۴۴۸۵۹۳۴