کلاس آموزش دف در اصفهان

در آموزشگاه رادفر ساز دَف به صورت مقدماتی و پیشرفته تدریس می شود. کلاس های دف به صورت خصوصی و عمومی و گروه نوازی می باشد .ساز دف یکی از سازهای کوبه‌ای در موسیقی ایرانی است که شامل حلقه‌ای چوبی است که به آن حلقه‌های فلزی (معمولا با ترتیب ۱-۱-۲) آویخته شده و پوست نازکی از جنس پلاستیک یا چرم و پوست حیوانات بر حلقهٔ چوبی کشیده‌اند و آن با ضربه‌های انگشت و کف دست می‌نوازند. این ساز از سازهای ضربی (کوبه‌ای) ایرانی شبیه به دایره و بندیر است. دف از دایره بزرگ‌تر و بم‌تر و از بندیر کوچک‌تر و تیزتر است. ساز دف در تولیدی‌ها با ۳ اندازهٔ دو چهارم – سه چهارم – چهار چهارم ساخته می‌شود. آموزشگاه موسیقی در اصفهان

آموزش ارف در اصفهان

09131072085 – 09129344964

031-34485934

استاد دف در اصفهان

یادگیری موسیقی همواره مورد علاقه هنر دوستان بوده است. کلاس آموزش دف در اصفهان به صورت خصوصی با استاد مجرب در آموزشگاه رادفر تخصصی ، مبتدی ، حرفه ای

ویژگی ساز دف
چنان‌که از کتاب‌های موسیقی و نوشته‌ها و اشعار برمی‌آید، در دوره اسلامی ایران، این ساز برای پشتیبانی از ساز و حفظ وزن به کار می‌رفته و رکن اصلی مجالس عیش و طرب و محافل اهل ذوق و عرفان بوده که قوالان هم با خواندن سرود و ترانه آن را به کار می‌بردند. در کتاب‌های لغت در معنی دف یا دایره می‌نویسند: آن چنبری است از چوب که بر روی آن پوست کشند و بر چنبر آن حلقه‌ها آویزند. در قدیم برای آنکه طنین بهتری داشته باشد روی دف پوست آهو می‌کشیدند.

در قدیم دف یا دایره کوچک را که چنبر آن از روی و برنج ساخته می‌شد خمک یا خمبک می‌گفتند. به دست زدن با وزن و به‌اصطلاح بشکن زدن هم خمک یا خمبک می‌گفتند.

آموزش دف در اصفهان

دف‌هایی هم بوده که بر چنبر آن زنگ تعبیه می‌کردند و می‌نواختند. زنگ‌های دف را جلاجل می‌گفتند. در دورهٔ اسلامی به کسانی که دف یا دایره می‌نواختند جلاجل‌زن می‌گفتند.

ساز دف از سازهای قدیمی ایران و جزو سازهای مَقامی است. این ساز به خاطر پتانسیلی که بصورت تک‌نوازی، همنوازی در ارکستر و نیز به صورت گروه‌نوازی دارد، همواره مورد استقبال علاقه‌مندان به موسیقی بوده است.

این ساز مثل دیگر سازهای کوبه‌ای به نوعی وظیفه اجرای ریتم در یک قطعه موسیقی را بر عهده دارد. به همین خاطر، درک ریتم که از اساسی‌ترین پایه‌های یادگیری موسیقی است، در سازهای کوبه ای اهمیت ویژه‌ای دارد.

با توجه به اینکه نحوه نواختن ضربات در دف نوازی مهم هستند، نکات زیادی حین تدریس دف وجود دارد که هنگام اجرای این ضربات باید رعایت شود.
دف یکی از سازهای پرطرفدار است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد، این ساز جز سازهای کوبه‌ای است که به صورت یک دایره بزرگ است. این ساز را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین سازهای آسیا معرفی کرد چرا که قدمت آن به بیش‌تر از ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. دف ساختمان بسیار ساده‌ای دارد اما یادگیری آن به سادگی ساختما آن نیست و به تمرین زیادی نیاز دارد. ساختمان دف برخلاف دیگر سازها تغییر خاصی نسبت به نمونه‌های اولیه نداشته است.

در این مطلب نکات زیادی در مورد آموزش دف و چگونگی تسلط بر آن بیان می‌کنیم که می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت و نحوه یادگیری شما داشته باشد. این روزها آموزش دف بیش‌تر به صورت آنلاین و حضوری است و روش‌های دیگر(مانند کتاب‌های آموزش و مشاهده ویدیو) تقریبا به حاشیه رفته‌اند. یادگرفتن این ساز به شدت استاد محور است و شما به عنوان هنرجوی این ساز باید دقت زیادی روی انتخاب استاد این ساز داشته باشد. کلاس‌های حضوری و آنلاین در موسسه موسیقی رادفر برگزار می‌شود اما شما باید ویژگی‌های هر نوع کلاس را بدانید تا بتوانید بهترین نوع کلاس را برای خود انتخاب کنید.

بهترین استاد دف در اصفهان

دَف، یکی از سازهای کوبه‌ای در موسیقی ایرانی است که شامل حلقه‌ای چوبی است که به آن حلقه‌های فلزی (معمولا با ترتیب ۱-۱-۲) آویخته شده و پوست نازکی از جنس پلاستیک یا چرم و پوست حیوانات بر حلقهٔ چوبی کشیده‌اند و آن با ضربه‌های انگشت و کف دست می‌نوازند. این ساز از سازهای ضربی (کوبه‌ای) ایرانی شبیه به دایره و بندیر است. دف از دایره بزرگ‌تر و بم‌تر و از بندیر کوچک‌تر و تیزتر است. ساز دف در تولیدی‌ها با ۳ اندازهٔ دو چهارم – سه چهارم – چهار چهارم ساخته می‌شود.