کلاس آموزش سنتور در اصفهان

درود عزیزان ، خیلی از شما به یادگیری ساز سنتور علاقه دارید ، ساز سنتور اگر محبوب‌ترین ساز سنتی نباشد، قطعا یکی از محبوب‌ترین و دلنوازترین سازهای سنتی ایرانی است. اگر می‌خواهید در نواختن سنتور حرفه‌ای شوید، معجزه‌ی آموزش اصولی و تمرین زیاد را دست کم نگیرید. نواختن سنتور نیازمند مهارت بسیار، چابکی دست‌ها و تمرکز ذهن است که تنها با تکرار و تمرین، ممکن می‌شود. داشتن یک استاد با تجربه که ضمن تدریس سنتور، تکنیک‌های نوازندگی و نقاط ضعف و قوت شما را گوشزد کند، مسیر یادگیری این ساز را برایتان آسان‌تر می‌کند. در آموزشگاه موسیقی اصفهان رادفر می توانید ثبت نام کنید.

آموزش ارف در اصفهان

09129344964 – 09131072085

03134485934

یادگیری موسیقی همواره مورد علاقه هنر دوستان بوده است. آموزش تخصصی سنتور در اصفهان کلاس آموزش سنتور در اصفهان در آموزشگاه رادفر با با بهترین معلم خصوصی و تدریس عالی و قیمت و هزینه مناسب ;ghs Hl,ca skj,v n vhwtihk

کلاس آموزش سنتور در اصفهان
کلاس آموزش سنتور در اصفهان

تاریخچه سنتور از گذشته تا به امروز


یکی از سازهای سنتی موسیقی ایرانی ساز سنتور می باشد که با صدای دلنشینش افراد زیادی را جذب خود می کند . که صدای بسیار دلنشینی دارد که هر کسی را مجذوب خود میکند ، در ادامه این مطلب به بررسی تاریخچه و جزئیات ساخت این ساز و نوازندگان معروف آن پرداخته ایم.

این ساز را که قدمت طولانی در ایران دارد و به احتمال زیاد از ایران به کشورهای دیگر راه یافته به نام هایی دیگری مانند ، در کشور چین «یان-کین»، در اروپای شرقی «دالسی مر»، در انگلستان «باترفلای»، در آلمان و اتریش «مک پر»، در هند «سنتور»، در کامبوج «فی» و در امریکا «زیتر» می نامند که تشابهات و تمایزاتی با یکدیگر دارد. در این بخش از فرهنگ و هنر نمناک شما را با تاریخچه این ساز و هر آنچه باید درباره این ساز بدانید ، آشنا می کنیم.

سنتور یکی از سازهایی است که از گذشته تاکنون محبوبیت زیادی در بین مردم ایران داشته است. البته محبوبیت این ساز فقط در بین مردم ایران نیست و بسیاری از گروه‌های محلی و گروه‌های موسیقی منطقه خاورمیانه از این ساز استفاده زیادی دارند. صدای خاص سنتور باعث محبوبیت زیادی این ساز شده است. سنتور را دهخدا در لغت‌نامه معروف خود این‌گونه توصیف می‌کند: «از سازهای ایرانی به شکل ذوزنقه که دارای سیم‌های بسیاری است و با دو زخمه چوبی نواخته می‌شود. رایج‌ترین نوع سنتور (۹ خرکی) دارای ۷۲ سیم است که به دسته‌های ۴ تایی و در ۱۸ دسته تقسیم می‌شود». همان طور که می‌دانید سنتور یکی از قدیمی‌ترین سازهای ایرانی است و از کهن‌ترین سازهای آسیا به شمار می‌رود. قدیمی‌ترین نشانه‌ای که از این ساز به جا مانده است از سنگ‌تراشی‌های آشور و مردمان بابل در حدود ۲۶۰۰ سال قبل است. این روزها کلاس‌های آموزش سنتور در بسیاری از موسسات موسیقی کشور برگزار می‌گردد اما بسیاری از هنرجویان و علاقه‌مندان سنتور به دنبال بهترین استاد سنتور و بهترین موسسه برای شرکت در کلاس‌های آموزش سنتور هستند. در این مقاله از سری مقاله‌های آکادمی موسیقی رادفر می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های بهترین کلاس آموزش موسیقی در فضای آنلاین و خضوری بپردازیم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. برای اطلاع بیشتر از کلاس آنلاین موسیقی به این لینک مراجعه کنید
آموزش سنتوریادگرفتن سنتور بر اساس نظر اساتید این حوزه نیاز به پشت‌کار و تمرین نیاز دارد. سنتور سازی است که وابستگی زیادی به حرکات سریع و فکر شده دست دارد. از همین جهت کسانی که در گذشته سازهای دیگری مانند ویولن و گیتار کار کرده‌اند سریع‌تر کار با این ساز را یادمی‌گیرند. همچنین در نظر داشته باشید که تدریس و یادگیری سنتور نیاز به زمان نسبتا زیادی دارد و مانند تمامی سازهای مشابه زمانی حداقل ۳ ماهه نیاز دارد. البته این ۳ ماه تماما صرف یادگیری خود ساز سنتور نمی‌شود و در جلسات ابتدایی بنابه نظر استاد صرفا موضوعات آکادمیک این ساز تدریس می‌شود. تدریس موضوعات آکادمیک سنتور و دیگر سازها در ابتدا کاملا بی فایده به نظر می‌آیند اما در جلسات و ترم‌های بعدی متوجه اهمیت آن‌ها می‌شوید. تجربه ثابت کرده است که هنرجویانی که مباحث آکادمیک هر ساز را به خوبی یادمی‌گیرند از شانس بیش‌تری برای موفقیت در نواختن آن ساز برخوردارند. سازهای ایرانی معمولا کمی پیچیدگی‌های ظاهری دارند اما بعد از گذشت زمانی می‌توانید بر تمام قسمت‌های ساز مسلط شوید.




سنتور یکی از محبوب‌ترین سازها در زمان ساسانیان بوده است و از همان زمان تا به امروز همواره طرفداران خاصی دارد. سنتور یکی از تنها سازهایی است که کاملا ایرانی است و به همین خاطر بهترین اساتید این ساز در ایران ساکن هستند. اساتید سنتور ایران در بسیاری از موسسه‌های موسیقی مشغول به فعالیت هستند اما شما صرفا استاد خبره را نباید مبنای انتخاب کلاس قرار دهید. بسیاری از اساتید سنتور، نوازندگانی حرفه‌ای و بی‌رقیب هستند اما ممکن است به‌خاطر کهولت سن و دیگر موضوعات بهترین استاد برای آموزش و یادگیری نباشند. اساتید سنتور آموزشگاه موسیقی رادفر از بهترین و سرحال‌ترین اساتید حال حاضر سنتور ایران هستند و این موضوع برای کسانی که به دنبال آموزش مقدماتی سنتور هستند بی‌نظیر است. معمولا اولین گام‌های هر آموزش اهمیت زیادی در نحوه جذب و علاقه‌مندی هنرجو دارد به همین خاطر کسانی که در سطوح ابتدایی سنتور از استاد خبره برخودار بوده‌اند،‌ نوازنده حرفه‌ای‌تری می‌شوند. البته بهتر است همین قسمت به شما بگوییم که بیش‌تری نقش در یادگیری شما را خودتان دارید. هنرجویانی که پشت‌کار زیادی دارند معمولا در کمترین زمان این ساز را یادمی‌گیرند اما در صورت نبود پشت‌کار یا علاقه یادگیری این ساز ممکن است سال‌های سال طول بکشد.

کلاس آموزش سنتور در اصفهان
کلاس آموزش سنتور در اصفهان


آموزش سنتوراین روزها بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند کلاس‌های حضوری شرکت نکنند و از کلاس‌ها و آموزش‌های مجازی استفاده کنند تا وقت و هزینه کمتری را بپردازند. البته شیوع ویروس کرونا نیز بیش‌تر از هر زمانی باعث رونق کلاس‌های آنلاین سنتور شد. اگر تا کنون تجربه کلاس‌های آنلاین را نداشته باشید احتمالا تصور می‌کنید که کلاس‌های آنلاین بازدهی و خروجی مناسبی ندارند و میزان تعامل با استاد در این کلاس‌ها بسیار پایین است، اما تجربه آکادمی رادفر نشان داده است که کلاس‌های آنلاین به شرط برگزاری اصولی می‌تواند بازده بسیار بالایی داشته باشد. پس بد نیست در صورت کم‌بود وقت به کلاس‌های آنلاین سنتور هم فکر کنید. بسیاری از دانش‌جویان بخاطر تداخل کلاس‌های دانشگاه امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند و به همین خاطر سراغ کلاس‌های آموزش آنلاین می‌روند. البته فقط دانش‌جویان نیستند که این کلاس‌ها را شرکت می‌کنند و بسیاری افراد دیگر نظیر مادران که فرزند کوچک دارند یا افراد شاغل به سراغ چنین کلاس‌هایی می‌روند. این کلاس‌ها صرفا ارسال یک ویدیو برای هنرجویان نیست و کلاس‌ها به صورت وبینار و تعاملی برگزار می‌شود. برای مثال کلاس در راس ساعت ۲۰:۰۰ در یک بستر مشخص برگزار می‌شود و استاد و هنرجویان در ساعت مقرر شده آنلاین می‌شوند و در کلاس حاضر می‌شوند. به کمک تکنولوژی‌های موجود امکان صحبت هم‌زمان استاد با هنرجویان و مشاهده تصویر یک‌دیگر وجود دارد. این امکانات باعث شده است تا بازده کلاس‌های آنلاین سنتور در بالاترین سطح ممکن حفظ شود. از طرفی تمرین و تکلیف‌های مشخص شده استاد در پایان هر جلسه کمک می‌کند تا هنرجویان اطلاعات و هنر خود را به چالش بکشند و مشکلات خود را توسط استاد رفع کنند. ارسال این تمرین‌ها و تکلیف‌ها متناسب با نظر استاد و هنرجویان است اما معمولا در یک گروه واتس‌آپی یا تلگرامی این تمرین‌ها ارسال می‌شود و استاد تک‌تک تمرین‌ها را بررسی می‌کند. بدین صورت امکان مطلع شدن از نقاط ضعف و قوت هم‌کلاسی‌های‌تان هم وجود دارد. با کسب اجازه از استاد تمامی هنرجویان می‌توانند ملاقات‌ها و تمرین‌های حضوری برگزار کنند و به کمک هم تمرین‌های بیش‌تری را انجام دهند. کلاس‌های آنلاین سنتور از هزینه کمتری نسبت به کلاس‌های حضوری برخوردار است و این موضوع به خاطر کیفیت کم‌تر یا متفاوت بودن استاد نیست. مهم‌ترین علت در این موضوع عدم نیاز به رفت و آمد و اجاره مکان فیزیکی کلاس است.
کلاس آنلاین سنتورشاید شما به هر دلیلی به دنبال کلاس حضوری سنتور باشید. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که کلاس‌های حضوری مکان بهتری برای یادگیری‌شان است و کیفیت کلاس حضوری را بیش‌تر می‌داند. آموزشگاه موسیقی رادفر برای این دسته از افراد نیز کلاس‌های حضوری برگزار می‌کند و با بالاترین کیفیت و بهترین اساتید کلاس‌های سنتور برگزار می‌کند. موسسه رادفر از بهترین اساتید سنتور ایران برای کلاس‌های حضوری استفاده می‌کند و با یک جست‌وجوی ساده در فضای وب می‌توانید از کیفیت این اساتید مطمئن شوید. کلاس‌های سنتور این موسسه برای حفظ حقوق هنرجویان در سطوح مختلفی تشکیل می‌شود و هر هنرجو قبل از ثبت‌نام ارزیابی می‌شود. این ارزیابی بدین خاطر است که در کلاس با افرادی هم سطح خود تعامل داشته باشد تا بالاترین تعامل و بازدهی برای کلاس ثبت شود. البته اگر شخصی به صورت تجربی سنتور را کار کرده باشد اما بخواهد مبانی و مباحث آکادمیک این ساز را از ابتدا شروع کند می‌تواند با هماهنگی موسسه، در ترم‌های پایین این ساز حضور پیدا کند. همان طور که در قسمت‌های قبل توضیح داده شد مبانی آکادمیک سنتور نقش بسیار مهمی در یادگیری این ساز و هر ساز دیگری دارد، پس به سادگی از این قسمت رد نشوید. ۱ـ جمعیت کم کلاس‌ها: بسیاری از کلاس‌های حضوری موسیقی سنتور که در سایر موسسات برگزار می‌شوند شلوغ هستند و تعامل هنرجو با استاد در این نوع کلاس‌ها به حداقل می‌رسد، از طرفی این نوع کلاس‌ها باعث می‌شود تا استاد فرصت کافی برای بررسی نقاط ضعف تمرین‌ها را نداشته باشد و بدین صورت کیفیت آموزش به کمترین میزان تنزل پیدا می‌کند.

استاد سنتور در اصفهان

کلاس‌های آموزش سنتور رادفر بهترین و مناسب‌ترین جمعیت را دارند و اگر در طول دوره جمعیت کلاس افزایش یافت؛ کلاس به دو یا چند گروه مختلف تقسیم می‌شود تا بازدهی کلاس حفظ شود. ۲ـ هزینه مناسب هر ترم: کلاس‌های آموزش سنتور: موسسه رادفر بهترین قیمت را نسبت به کیفیت کلاس‌ها داراست. با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید از کیفیت اساتید حاضر در موسسه رادفر مطلع شوید و با سایر آموزشگاه‌ها مقایسه کنید. ۳ـ استفاده از بهترین اساتید سنتور: آکادمی موسیقی رادفر از بهترین اساتید سنتور برای دوره‌های آموزشی استفاده می‌کند به طوری که تمامی اساتید این آکادمی از افراد به نام حوزه سنتور ایران هستند. برای آشنایی بیش‌تر با اساتید موسسه رادفر می‌توانید نام این اساتید را در اینترنت جست‌وجو کنید. ۴ـ دسترسی آسان با مترو: یکی از مزیت‌های این موسسه موسیقی دسترسی آسان آن به کمک مترو و اتوبوس‌های بی‌آر‌تی است. شما به کمک مترو یا اتوبوس‌های اصفهان می‌توانید از هر نقطه شهر به کلاس خود برسید.
کلاس آنلاین سنتورهمان طور که گفته شد سنتور یک ساز ایرانی و کهن است که ممکن است کار با آن کمی دشوار به نظر بیاید. ممکن است روزهای اول از یادگیری این ساز دل‌سرد شوید یا این‌گونه تصور کنید که آموزش دیدن این ساز سال‌ها زمان می‌خواهد اما اساتید موسسه موسیقی رادفر کنار شما هستند و مشکلات شما را مرتفع می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این ساز را یادبگیرید. یادگرفتن این ساز به غیر از حضور در کلاس‌های آنلاین/حضوری نیاز به تمرین کردن در منزل دارد. البته ساعت مشخصی را برای تمرین در منزل مشخص نمی‌کنیم چرا که استعداد هنرجویان با یک‌دیگر تفاوت دارد و ممکن است هر شخص نیاز به زمانی خاص داشته باشد. اما به صورت میانگین روزانه یک یا دو ساعت زمان لازم است تا بتوانید در زمانی شش ماهه سنتور را یاد بگیرید. یادگرفتن سنتور درست بستگی به میزان تمرین شما دارد، اگر می‌خواهید در زمان کمتری در این ساز به موفقیت برسید قطعا نیاز است زمان بیش‌تری را برای یادگیری و تمرین صرف کنید. بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشید که صرفا تمرین کردن زیاد نمی‌تواند شما را به هدف‌تان برساند. بهتر است در هنگام تمرین یک استاد یا یک شخص ماهر در کنار شما حضور داشته باشد و مشکلات تمرین شما را تذکر دهد. این کار باعث می‌شود زمان موفقیت شما کاهش یابد و در زمان سریع‌تری سنتور را یاد بگیرید.

کلاس آموزش سنتور در اصفهان
کلاس آموزش سنتور در اصفهان



تدریس سنتور کلاس‌های سنتور که در موسسات مختلف برگزار می‌شود، کیفیت و هزینه‌های مختلفی دارد. اما باید در نظر داشته باشید که بهترین کلاس سنتور کلاسی است که استاد خبره‌ای داشته باشد. ممکن است برخی از کلاس‌های سنتور در مرکز شهر برگزار شوند و یا دسترسی مکانی بسیار خوبی داشته باشند و به همین خاطر قیمت بیش‌تری نسبت به کلاس‌های مشابه داشته باشند. موقعیت جغرافیایی، کیفیت استاد، پشتیبانی آموزشگاه و… از مواردی هستند که قیمت کلاس سنتور را مشخص می‌کنند اما شاید ملاک‌های دیگری هم وجود داشته باشند که بر قیمت کلاس سنتور تاثیر بگذارند. البته مواردی که گفته شد بیش‌تر برای کلاس‌های حضوری صادق است و قیمت کلاس‌ سنتور آنلاین صرفا به آموزشگاه و استاد بستگی دارد، هر چند نقش موسسه در تعیین قیمت یک کلاس بسیار زیاد است اما برخی اوقات موسسات برای حفظ کیفیت کلاس‌های حضوری و غیرحضوری مجبور به بالابردن هزینه‌ها می‌کنند. موسسه موسیقی رادفر به عنوان مرجع برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین موسیقی ایران بامناسب‌ترین هزینه کلاس‌های حضوری و آنلاین برگزار می‌کند. برای اطلاع از قیمت و سایر جزییات کلاس سنتور و سایر سازهای موسیقی می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید. کلاس سنتور در آکادمی موسیقی رادفر به ۲ صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و انتخاب این موضوع برعهده خود شما است. اگر از جمله کسانی هستید که دغدغه روزانه زیادی دارند و امکان رفت و آمد به صورت حضوری را ندارید می‌توانید از کلاس‌های آنلاین موسسه استفاده کنید و با خیال راحت در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید. اما اگر از جمله کسانی هستید که اعتقاد دارند هیچ چیز کلاس حضوری نمی‌شود می‌توانید در کلاس‌های حضوری شرکت کنید و بالاترین تعامل را با استاد سنتور داشته باشید. کلاس‌های سنتور موسسه رادفر در سطوح محتلفی برگزار می‌شود و شما می‌توانید به کمک آزمون‌های تعیین سطح،‌ مناسب‌ترین کلاس‌ را برای خود انتخاب کنید.

برای مشاوره و اطلاع از شرایط کلاس ها تماس بگیرید

آموزش ارف در اصفهان
۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵ ۰۳۱۳۴۴۵۸۵۸۳