کلاس آموزش کمانچه در اصفهان

نگاهی به ساز کمانچه

اولین گام در آموزش کمانچه شناخت این ساز است. کمانچه یکی از سازهای اصلی موسیقی ایرانی است و به جرات می توان گفت که بعد از تار مهم ترین ساز موسیقی ایرانی به شمار می رود.

یادگیری موسیقی همواره مورد علاقه هنر دوستان بوده است. کلاس آموزش کمانچه در اصفهان با استاد مجرب دوره مقدماتی و حرفه ای در آموزشگاه موسیقی اصفهان _ صورت خصوصی و کمانچه با قیمت و هزینه مناسب …

آموزش ارف در اصفهان

۰۹۱۲۹۳۴۴۹۶۴ – ۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵

۰۳۱-۳۴۴۸۵۹۳۴

این ساز که از جمله سازهای زهی-آرشه ای است، علاوه بر شکم، دسته و سر، پایه ای در انتهای کاسه دارد که روی زمین یا زانوی نوازنده قرار میگیرد و نهایتا با کشیده شدن آرشه بر روی سیم ها و چرخش ساز نواختن آن آغاز می شود. صدای ویژه این ساز باعث شده است که نه تنها در موسیقی دستگاهی ایران بلکه در موسیقی مقامی نی کاربرد بسیاری داشته باشد. کمانچه در آذرماه 1396 در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید.

کلاس آموزش کمانچه در اصفهان

ساختار کمانچه

اجزای تشکیل دهنده ساز کمانچه شامل کاسه طنینی، پوست، دسته، خرک، سرپنچه، گوشی ها، شیطانک، سیم گیر و نهایتا پایه است. ترکیب این اجزا در کنار یکدیگر ساختار اصلی ساز کمانچه را شکل داده است.

نحوه نواختن کمانچه

به طور کلی کمانچه در حالت نشسته نواخته می شود و ساز در هنگام اجرا حول محور خود می چرخد.به گونه ای که نوازنده ساز را به طور عمودی و با دست چپ خود می گیرد و انگشتان دست چپ نیز بر روی سیم ها در طول دسته ساز حرکت می کنند و همزمان آرشه (کمانه) با دست راست به صورت افقی در حرکات رفت و برگشتی بر روی سیم ها کشیده می شود.

بهترین آموزشگاه برای آموزش کمانچه

آموزشگاه موسیقی رادفر برای آموزش کمانچه جایی است که هنرجو به گونه ای تربیت شود که علاوه بر صحیح و ژوست نواختن قطعات بتواند آرتیکولاسیون آن را نیز به خوبی اجرا نماید. همچنین استاد مربوطه باید توانایی انتقال دانش از روش ها و متدهای به روز را داشته باشد. علاوه بر اینکه مدرس حرفه ای کمانچه باید بتواند نواختن خلاقانه را نیز به هنرجو آموزش دهد. همچنین از آنجایی که کمانچه ساز سخت و پیچیده ای است آموزشگاه و مدرس باید با استفاده از روش های انگیزشی و تشویقی شور یادگیری در هنرجو ایجاد کنند.

آموزش صحیح انگشت گذاری در ادامه بخش بسیار مهمی است چرا که اگر این مورد از ابتدا درست نباشد در ادامه مشکل ساز خواهید بود ، همه موارد جزئی همچون آرشه کشی و … از همان ابتدا مورد اهمیت است تا آموزشی اصولی در پیش داشته باشیم.

در ادامه می رسیم به نوازندگی این ساز برای نواختن قطعات مختلف ابتدایی تا دست هنرجو برای نوازندگی درست آموزش ببینند و همچنین بر اساس علاقمندی هنرجو می تواند این قطعات متغیز باشد.

پس از آنکه اندکی که در آموزش پیش رفتیم و نت ها و دیگر موارد آموزشی نوازندگی را یاد گرفتیم می رسیم به ردیف نوازی که بخش عمده آموزش این ساز ایرانی است.

بهترین در بخش بعدی می رسیم به نوازندگی در گروه و آشنایی و هماهنگی نوازنده در کنار دیگر سازها که این خود بخش مهمی است مبحث نوازندگی است.

آموزش ارف در اصفهان

۰۹۱۲۹۳۴۴۹۶۴ – ۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵

۰۳۱-۳۴۴۸۵۹۳۴