گیتار کات اوی چیست؟

گیتار کات اوی چیست؟

کات اوی در گیتار

کات اوی در ساخت گیتار فرو رفتگی در قسمت بالایی از بدن گیتار مجاور گردن گیتار است، طراحی شده و اجازه می دهد تا دسترسی آسان تر به فرت بالا است. آموزش گیتار در اصفهان

يه گيتار تک کات وي چيه؟

گیتار کات اوی معمولی است، تنها فرقش با گیتار ساده این است که یکی از گوشه های پایین تر است و فرورفتگی دارد.

به عبارت دیگر، اگر راست دست باشید آنگاه گوشه پایینی چپ آن را از دست می دهد و اگر چپ دست باشید گوشه پایینی راست فرورفتگی دارد. آموزشگاه موسیقی در اصفهان در هر صورت فقط یک گوشه است که به نوعی «بریدن» است تا فضای بیشتری برای دستتان بسازد.

انواع کات اوی

دو نوع اصلی کات اوی وجود دارد: ونیزی و فلورنتین.

یک قطع ونیزی یک تقلا گرد دارد. کات اوی ونیزی برای خطوط نرم و گرد آن شناخته شده است. قله شیب دار کات اوی بسته به شکل بدن متفاوت خواهد بود.

يه فراري فلورانسي يه مسابقه ي تيز داره این اصطلاحات احتمالاً با شرکت گیتار گیبسون سرچشمه می گیرند و احتمالاً شیوه های تاریخی ساز سازی فلورانس و ونیز را منعکس نمی کنند. یک قطع فلورانسی به نقطه تیزی می آید و شکلی شاخ مانند ایجاد می کند. این پیچیده تر و نیروی کار فشرده تر به پیشه وری نسبت به ونیزی به دلیل گیتار در ابتدا به عنوان یک غیر کات اوی ساخته شده است، پس از آن یک بخش از تقلا بالا سمت treble قطعه قطعه شده است. کات اوی چمچه زنی قطعه جداگانه ای از چوب تطبیق است که به صورت دستی خم، نصب شده و چسب به محل، با کار تر و تمیز اضافی مورد نیاز برای دیدار با استانداردهای زیبایی شناسی تیلور بالا پایان است.

برای خرید گیتار در اصفهان کلیک کنید.

یک نوع سوم کمتر رایج، cutaway مربع خاموش است که بر روی گیتار سلمر-مک کافری و برخی گیتارهای نایلون-زهی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژیگی های گیتار کات اوی

1) کات اوی باعث می شود دسترسی به باره ها و فرت ها آسان شود.

2) پخش آهنگ های خاصی در یک کات اوی آسان تر است ،

کاملا چند آهنگ محبوب است که با استفاده از تکنوازی و یا سیم درفرت بالاتر وجود دارد ، آنهایی که آسان تر برای گیتار کات اوی

این موضوع به ویژه برای آهنگ هایی که بر روی گیتارهای الکتریک پخش می شوند صادق است. به عبارت دیگر، بسیاری از آهنگ های راک (در میان دیگران). یک مثال “راه پله به بهشت” خواهد بود، هر چند که بر روی یک برق دو گردن بازی می شود، بنابراین آن را نیز یک داستان کمی متفاوت است.

3) گیتار کات اوی برای افرادی که هنگام گرفتن نت ها و آکورد درد مچ میشوند خیلی مفید است زیرا کات اوی گرفتن فرت ها را آسان میکند و دیگر فشار به دست وارد نمشود در نتیجه درد مچ حل میشود.

چگونه یک کات اوی بر صدای گیتار تاثیر می گذارد؟

اساسا، اتاق کمی کمتر در داخل گیتار شما وجود دارد، بنابراین آن را تنها در کمی کمتر طنین انداز با آن گوشه (ها) از دست رفته خواهد بود. به عبارت دیگر، صدا کاملا به عنوان بلند، و یا به عنوان تمام صدا پخش نمیشود.

آیا هیچ نقطه ضعفی برای گیتار کات اوی وجود دارد؟

نه واقعا . تنها نقطه ضعف قابل ذکر این است که صدای گیتار پر، و یا کاملا به عنوان قوی است.

و مزایای آن بیشتر از معایبش هست.

کي اولين گيتار کات اوي رو درست کرده؟

این سخت است برای مطمئن می گویند، اما پس از انجام تحقیقات کمی به نظر می رسد گیبسون ممکن است اولین شرکتی بوده است که شروع به تولید گیتار کات اوی از جملهdreadnought

به عنوان مثال، گیبسون ال-۵ برای اولین بار در سال ۱۹۲۲ تولید شد.

یک دیدگاه بگذارید