ساز درامز (طبل)

ساز درامز (طبل)

ساز طبل چيه؟

ساز طبل یک ساز موسیقی الکترونیک است که می تواند کیت های طبل و سازهای کوبه ای را تقلید کند. برخی نیز می توانند جلوه های صوتی مصنوعی تولید کنند. بیشتر ماشین های درام به کاربران این امکان را می دهند که ضربان های خود را ایجاد کنند. آموزش هنگ درام در اصفهان

درامز یا درام (Drum) در زبان فارسی طبل معنی می‌دهد و معادل آن در زبان انگلیسی drum kit است که به معنای مجموعه‌ای از طبل‌ها و سنج‌هایی است که روی پایه نصب می‌شود. به عبارت دیگر درامز مجموعه‌ای از ساز‌های کوبه‌ای است که در کنار هم یک ساز واحد و مستقل را تشکیل می‌دهند. برای تولید صدا و اجرا از ابزار‌هایی مانند چوب و پدال (که در پایین ساز است) استفاده می‌کنند و به نوازنده‌ی آن درامر می‌گویند.

یک ماشین درام معمولاً برای ضبط موسیقی الکترونیک استفاده می شود که اغلب در ژانرهای هاوس، رقص، و هیپ هاپ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ممکن است به عنوان مترونوم، به عنوان یک آهنگ حمایتی برای تمرین یا به عنوان راهی برای کشف انواع ریتم های طبل مورد استفاده قرار گیرد.

برای ورود به فروشگاه خرید هنگ درام کلیک کنید.

ساز طبل یک ساز موسیقی الکترونیکی است که صداهای کوبه ای، ضرب درام، و الگوها را ایجاد می کند. ماشین های طبل ممکن است کیت های طبل یا دیگر سازهای کوبه ای را تقلید کنند، یا صداهای منحصر به فردی مانند تن های الکترونیکی سنتز شده تولید کنند. یک ماشین درام اغلب دارای ضرب و شتم ها و الگوهای از پیش برنامه ریزی شده برای ژانرها و سبک های محبوب، مانند موسیقی پاپ، موسیقی راک، و موسیقی رقص است. بیشتر ماشین های درام مدرن ساخته شده در دهه های ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰ نیز به کاربران این امکان را می دهند که ریتم ها و ضرب های خود را برنامه سازی کنند.

با استفاده از ساز طبل

مربع برای ایجاد ضرب و شتم طبل خود را کلیک کنید. دو بار کلیک کنید مربع به شعبده بازی بین سلام کلاه و باز سلام کلاه، طبل snare و چوب صلیب، و تام تام بالا و تام تام کم است. با کلیک بر روی نام ابزار در سمت چپ به قطع صدا.

تمپو، امضای زمان و نوسان را در بالا انتخاب کنید. برای دیدن رایج ترین ضرب های طبل روی “Presets” کلیک کنید. شما می توانید ضرب درام به راحتی متفاوت است. به عنوان مثال، شما می توانید سوار cymbal به جای سلام کلاه را انتخاب کنید، و صلیب چوب به جای طبل snare به طور منظم.

ضرب و شتم درام خود را با کپی کردن آدرس وب در مرورگر خود ذخیره کنید. این همچنین اجازه می دهد تا شما را به اشتراک گذاشتن ضرب و شتم طبل خود را با دیگران. به عنوان مثال، در اینجا ریتم فانک و پر کردن طبل ترد است.

تاریخچه ساز طبل

ساز های طبل در قرن بیستم تأثیری ثابت بر موسیقی عامه پسند داشته اند. توسط رولاند TR-۸۰۸ که در سال ۱۹۸۰ معرفی شد، به طور قابل توجهی بر توسعه موسیقی رقص به ویژه موسیقی رقص الکترونیک و هیپ هاپ تأثیر داشت. جانشین آن، TR-909 که در سال ۱۹۸۳ معرفی شد، به شدت بر موسیقی تکنو و هاوس تأثیر داشت

اولین ساز درام که از نمونه های کیت های درام واقعی به نام لین ال ام-۱ استفاده کرد، در سال ۱۹۸۰ معرفی شد و توسط هنرمندان راک و پاپ از جمله پرینس و مایکل جکسون به تصویب رسید. در اواخر دهه ۱۹۹۰، تقلیدهای نرم افزاری شروع به سبقت گرفتن از محبوبیت ماشین های طبل فیزیکی کردند که در شاسی پلاستیکی یا فلزی جداگانه ای قرار دارند

ساز های طبل در قرن بیستم تأثیری ثابت بر موسیقی عامه پسند داشته اند. توسط رولاند TR-۸۰۸ که در سال ۱۹۸۰ معرفی شد، به طور قابل توجهی بر توسعه موسیقی رقص به ویژه موسیقی رقص الکترونیک و هیپ هاپ تأثیر داشت. جانشین آن، TR-909 که در سال ۱۹۸۳ معرفی شد، به شدت بر موسیقی تکنو و هاوس تأثیر داشت.

اجزای تشکیل دهنده‌ی ساز درامز

درامز از مجموعه‌ای از ساز‌های کوچک و بزرگ تشکیل شده است که در سبک‌های مختلف موسیقی تعداد آن‌ها قابل تغییر بوده و می‌توانند با ترکیبات دیگری از ساز‌های کوبه‌ای یا تلفیقی از ساز‌های آکوستیک و کوبه‌ای الکترونیک اجرا شوند. نام اجزای درامز عبارتند از:

· طبل بزرگ (Bass drum) یا kick که با پدال و با پای راست نواخته می‌شود.

· طبل فلور (Floor tom) طبلی است با صدای بلندتر و بم که از تام تام‌ها بزرگ‌تر است.

· طبل کوچک (Snar drum) طبلی است با ارتفاع کم و فنری که روی پایه قرار می‌گیرد.

· تام تام (Tom tom drum) تام تام‌ها بصورت مایل کار گذاشته می‌شوند و معمولا دو تام تام کنار یکدیگر گذاشته می‌شود.

· جفت سنج (Hi hat) از دو عدد سنج تشکیل شده است که روی هم قرار دارند و به کمک پای چپ با پدال بالا و پایین می‌شوند.

· سنج کراش (Crash cymbal) سنج کراش برای تاکید در آهنگ از آن استفاده می‌شود.

· سنج راید (Ride cymbal)

· سنج اسپلش (Splash cymbal) سنج اسپالش خوش صداتر از سنج‌های کراش هستند.

· سنج چینی (China cymbal)

انواع چوب‌های درامز

· Hickory (چوب گردوی آمریکایی)
این نوع چوب بسیار پر طرفدار است، زیرا دارای مقاومت زیاد با خاصیت ارتجاعی بالا است.

· Maple (چوب افرا)
چوب افرا نسبتا سبک است و بیشتر در کار‌های استودیویی وکنسرت‌های جز یا اجرا در سمفونیک کاربرد دارد.

· shira Kashi oak (بلوط)
این نوع چوب در سال ۱۹۵۷ توسط شرکت pro mark به دنیا معرفی شد و دارای مقاومت بسیار بالا است.

یک دیدگاه بگذارید