وضعیت بدن گیتاریست چگونه باید باشد؟

وضعیت بدن گیتاریست چگونه باید باشد؟

وضعیت بدن گیتار کلاسیک وضعیت بدنی صحیح بخش مهمی از تکنیک کلی یک گیتاریست کلاسیک است. اساس تمام حرکات اصلی را تشکیل می دهد. وضعیت بدن ممکن است برای درست کردن یک چیز بی اهمیت به نظر برسد، اما اگر می خواهید واقعاً بر ساز تسلط داشته باشید، ضروری است. آموزش گیتار در اصفهان وضعیت خوب گیتار کلاسیک حرکات آزاد و بدون محدودیت را تقویت می کند. این به ما امکان می دهد به جای مبارزه با تکنیک خود، روی خلق موسیقی تمرکز کنیم. وضعیت بدنی بد نیز می تواند منجر به آسیب طولانی مدت به بدن ما شود، اگر این مشکل را به سرعت اصلاح نکنیم.

اصول کلیدی وضعیت بدن گیتار کلاسیک تنش را به حداقل میرساند. دامنه حرکت را به حداکثر برسانید با به حداقل رساندن تنش می توانید در صورت لزوم سریع و روان بنوازید. به این دلیل است که انگشتان با تنش در شانه، بازو یا مچ دست مبارزه نمی کنند. با به حداکثر رساندن دامنه حرکتی خود می توانید تمام تکنیک ها را بدون محدودیت انجام دهید. دست راست باید بتواند از پل (پونتی سل) تا لبه سوراخ صدا نزدیک گردن (تاستو) بازی کند. دست چپ باید بتواند به راحتی به نت ها در موقعیت اول و همچنین نت های فرت در فرت 18 یا 19 به راحتی برسد.

برای ورود به فروشگاه خرید گیتار در اصفهان کلیک کنید.

وضعیت خوب گیتار کلاسیک

لطفاً توجه داشته باشید، دستورالعمل‌های زیر برای یک گیتاریست راست دست است.

اگر یک گیتاریست چپ دست هستید، به سادگی سوئیچ چپ را با راست و بالعکس تعویض کنید.

بهترین حالت گیتار کلاسیک با صاف نشستن روی صندلی شروع می شود. یک صندلی سخت یا یک صندلی با یک بالشتک کم روکش بهترین کار را دارد. نشستن روی مبل یا لبه تخت اغلب بیش از حد تند است. این بدان معناست که شما در نهایت تلاش بیشتری انجام می دهید، تا خود را صاف نگه دارید. وقتی روی صندلی خود می نشینید، سر خود را بالا نگه دارید و شانه های خود را روی گیتار خم نکنید. سر خود را بالا نگه دارید و فقط بالاتنه خود را شل کنید. مطمئن شوید که روی لبه صندلی خود نشسته اید. اگر خیلی عقب بنشینید، ممکن است گیتار روی خود صندلی تعادل برقرار کند. با نشستن روی لبه صندلی گیتار شما فضای کافی برای استراحت بین پاهای شما خواهد داشت. آموزشگاه موسیقی در اصفهان

چهارپایه یا ساپورت گیتار برای اینکه گیتار را در موقعیت صحیح قرار دهید، باید از چهارپایه یا تکیه گاه گیتار استفاده کنید و پای چپ خود را بالای آن قرار می دهید. این کار باعث بالا رفتن گیتار و همچنین تغییر زاویه گیتار می شود. متوجه خواهید شد که به جای اینکه گردن به موازات زمین قرار گیرد، در زاویه 45 درجه تقریباً قرار می گیرد. بسیاری از نوازندگان گیتار کلاسیک در حال حاضر ترجیح می دهند از یک تکیه گاه گیتار به جای پای سنتی استفاده کنند. یک تکیه گاه گیتار به کناره گیتار متصل می شود و همان کار بالا بردن گیتار و تغییر زاویه را انجام می دهد. مزیت اصلی ساپورت گیتار این است که به شما امکان می دهد هر دو پا را روی زمین نگه دارید که سلامت کمر را بهبود می بخشد. بالا بردن پای خود برای مدت طولانی می تواند منجر به کمردرد شود.

پاها

پای چپ باید درست جلوی بدن قرار گیرد. ران باید رو به جلو باشد یا کمی به سمت چپ باشد. مهم است که ران بیش از حد به سمت پهلو قرار نگیرد، زیرا این امر باعث می شود گردن در پشت بدن قرار گیرد. این وضعیت باعث ایجاد کشش در بازوی چپ می شود که باید از آن اجتناب کرد. پای راست باید به اندازه کافی در کنار قرار گیرد تا قسمت پایینی گیتار به راحتی بین پاهای شما قرار گیرد. اگر پای راست بیش از حد به پهلو قرار گیرد، گیتار از شما دور می‌شود. برای اصلاح لغزش، باید گردن گیتار را با دست چپ خود بگیرید یا آن را با بازوی راست خود ببندید. هر دوی اینها تنش بیشتری ایجاد می کند و حرکات شما را محدود می کند. اگر پای راست خیلی نزدیک به پای چپ قرار گیرد، گیتار به راحتی بین این دو قرار نمی گیرد. این می تواند باعث شود که زاویه گردن خیلی کم عمق/مسطح باشد. این باعث می شود که گیتاریست کشش پیدا کند تا به پایین ترین فرک ها (نزدیک سر) برسد و حرکت را محدود کند.

مثلث

وقتی بهترین حالت را برای پاهای خود پیدا کردید، باید بتوانید گیتار را روی تنه خود قرار دهید. این یک مثلث ایجاد می کند، با نقاطی که گیتار شما با تنه شما تماس می گیرد، جایی که گیتار پا و مفصل ران شما را لمس می کند. شما باید گیتار را طوری زاویه دهید که سیم های اول و ششم را در امتداد صفحه فرت و سوراخ صدا ببینید. اگر گیتار خیلی صاف باشد، دید عالی اما حرکت دست چپ محدود خواهید داشت. اگر گیتار 90 درجه به زمین نزدیکتر باشد، حرکت دست چپ بهتری خواهید داشت، اما دید محدودی خواهید داشت. با قرار دادن گیتار به گونه ای که بتوانید سیم های اول و ششم را ببینید، تعادل بهینه بین حرکت و دید را پیدا می کنید.

بازوی چپ از انگشتان دست چپ برای فشار دادن سیم ها به سمت پایین در پشت فرت ها استفاده می شود. این به طور موثر رشته را کوتاه و بلند می کند و زیر و بم های مختلفی ایجاد می کند. همانطور که به سمت موسیقی دشوارتر پیش می روید، کار دست چپ پیچیده تر می شود. شما باید چندین رشته را نگه دارید، کشش های بزرگ ایجاد کنید و خیلی سریع از یک فرت به دیگری تغییر دهید. این حرکات پیچیده و چالش برانگیز مستلزم آن است که بازو و دست چپ تا حد ممکن عاری از تنش باشد. از آنجایی که باید تنش را به حداقل برسانیم، بازوی چپ را نمی توان با کشش ماهیچه ها در جای خود منجمد کرد. باید با حداقل تنش “آویزان” شود. با تمرین، انگشتان عادت می‌کنند که فشار کافی برای نت‌ها اعمال کنند. دانستن دقیق میزان فشار کم به کاهش فشار در بازو کمک می کند. بهترین راه برای تنظیم وضعیت بازوی چپ این است که تصور کنید یک تکه ریسمان است. دو سر این «تکه ریسمان» در شانه و جایی که انگشتان به رشته‌ها می‌رسند متصل می‌شوند. سعی کنید تصور کنید که بازوی چپ به سادگی بین این نقاط آویزان است و بر حرکت دست تأثیر نمی گذارد

بازوی راست بازوی راست باید در جایی بین مچ دست و آرنج با گیتار تماس داشته باشد. نقطه دقیق به طول بازو و اندازه دست شما بستگی دارد. بازو باید در بالاترین نقطه ی قسمت پایینی بنشیند. این مانع از لغزش بیش از حد آن به سمت مرکز یا به سمت پایین گیتار می شود. اگر بازو را در جایی غیر از بالاترین نقطه قرار دهید، ممکن است برای نگه داشتن آن در جای خود به کشش نیاز داشته باشد. انگشتان دست راست باید سیم های اطراف لبه سوراخ صدا (نزدیک ترین به پل) را لمس کنند. این موقعیت “طبیعی” نامیده می شود. با قرار دادن انگشتان روی لبه سوراخ صدا مانع از تولید صدا نمی شوید. به عنوان یک راهنمای تقریبی، بند انگشتان دست راست باید تقریباً بالای رشته‌های 1، 2 و 3 قرار گیرند. همچنین باید فضای زیادی در زیر دست وجود داشته باشد. این به انگشتان اجازه می دهد تا از میان رشته ها عبور کنند و به آن فضا حرکت کنند. دو نوع اصلی تکنیک دست راست وجود دارد. آپویاندو و تیراندو. در این مرحله در مورد وضعیت دست راست زیاد وارد جزئیات نمی شوم، زیرا برای هر تکنیک متفاوت است. در درس های زیر می توانید بیشتر در مورد این تکنیک ها بیاموزید:

اگر مبتدی هستید،

ایجاد وضعیت صحیح اولین کاری است که باید انجام دهید. از همان روز اول ایجاد وضعیت بدنی کامل غیرممکن است. برای درست کردن آن نیاز به زمان، تمرین و آزمایش است. با معلم گیتار خود کار کنید تا در صورت لزوم وضعیت بدن خود را تنظیم کنید. افراد در هر شکل و اندازه ای هستند، بنابراین راه حل «یک اندازه برای همه» وجود ندارد. هر زمان که جنبه ای از وضعیت بدن خود را تغییر می دهید، حتما دو اصل کلیدی را در نظر داشته باشید. دامنه حرکت و تنش اگر به یک تکیه گاه گیتار یا چهارپایه برای کمک به وضعیت بدن خود نیاز دارید، فراموش نکنید که با کلیک بر روی دکمه زیر، محدوده فوق العاده ما را بررسی کنید!

یک دیدگاه بگذارید