کلاس آموزش باغلاما در اصفهان

ساز باغلاما سازی زهی مضرابی است که به کمک ضربه زدن مضراب به سیم یا سرانگشتان دست به صدا درمی آید. اسم این ساز یعنی Baglama از مردم منطقه آناتولی و آذربایجان ریشه گرفته است که به معنی اتصال می باشد. این ساز درمیان مردمان ترک و کرد و ترکمن‌های عراق نیز رایج است.

آموزش ارف در اصفهان

۰۹۱۲۹۳۴۴۹۶۴ – ۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵

۰۳۱-۳۴۴۸۵۹۳۴

کلاس تخصصی آموزش باغلاما در اصفهان در آموزشگاه رادفر با با بهترین معلم خصوصی و تدریس عالی و قیمت و هزینه مناسب


کلاس آموزش باغلاما از کلاس های تخصصی آموزشگاه رادفر است این سوال بسیاری از هنرجویان است که بهترین استاد اصفهان چه کسی است ، ما در آموزشگاه موسیقی رادفر توجهی ویژه برای آموزش اصولی باغلاما از ابتدا داشته ایم زیرا اگر آموزش ها از ابتدا درست و اصولی پیش نرود ممکن است اشتباهاتی در نوازندگی پیش بیاید که بعدها قابل اصلاح نباشد از این رو برای آموزش تخصصی این ساز از اساتید دانش آموخته موسیقی کمک گرفته ایم که در زیر به معرفی آن ها در سبک های مختلف می پردازیم.

در آموزشگاه موسیقی رادفر، خرید فروش سه تار در اصفهان خود را از میان برترین برندها با قیمتی مناسب و با اطمینان از اصل بودن آن انتخاب کنید خرید اینترنتی راهی سریع و آسان است که امکان سفارش کالای مورد نظر را با ضمانت کیفیت به شما می دهد.

این ساز در موسیقی کلاسیک عثمانی، موسیقی محلی ترکی، موسیقی آذری، موسیقی کردی، موسیقی آشوری، موسیقی ارمنی، و در بخش‌هایی از سوریه، عراق و کشورهای بالکان استفاده می‌شود.

ساختار ساز باقلاما
باغلاما (دیوان) آکوستیک از سازهای زهی مضرابی است که دارای 7 سیم و یک کاسه طنینی یکپارچه به شکل نیمه گلابی می‌باشد. باغلاما (دیوان) آکوستیک در موسیقی کلاسیک عثمانی، ترکی محلی، ترکی قشقایی، آذری، کردی، آشوری، ارمنی و در مناطقی از سوریه، عراق و کشورهای بالکان بکار می‌رود. این ساز به دو نوع دسته کوتاه و دسته بلند تقسیم بندی می‌شود. این ساز 2 بخش اصلي دارد : كاسه و دسته. پشت كاسه از چوب های نازكی پوشيده شده كه به كاسه ه­ای از چوب هاي درختاني چون ناروَن، توت و اَردَج ساخته شده؛ اتصال مي­يابد. كاسه دسته را هم دربر مي­گيرد (محل وصل به دسته) كه آن هم از چوبِ درختاني سبك و بادوام مثل زيرفون و اَردَج ساخته مي­شود. در بخش پايين­ كاسه، يك قسمت كوچك به نام خَرَكِ تحتاني اضافه گرديده است، كه در آنجا سيمها به هم گره مي­خورند. البته سيمهايي كه در آنجا گره خورده­اند از آنجا به خرك مياني مي­رسند. اين خرك مياني مي­تواند حركت كرده و در صورت لزوم تنظيم شود. پرده ­ها طوری بر دسته ساز بسته مي­شوند كه سيستم صدايي موسيقي مردمي تركيه را با تغييرات اندكي مطابق با همان ناحيه ايجاد نمايد. در انتهاي دسته گوشی­ ها با زاويه 15 درجه به عقب قرار گرفته­اند. انتهای ديگر سيم ها در سوراخ هايي كه در هر قسمت گوشي تعبيه شده، گره مي­خورند. گوشی ها به منظور كوک كردن ساز و كوتاهی و بلندی سيم ها كاربرد دارند. يک خرک فوقانی در بالای دسته قبل از گوشی ها تعبيه شده تا از رها شدن سيم ها و به هم خوردن كوک جلوگيری نمايد.

انواع باغلاما
ساز باغلاما انواع و اندازه‌های مختلفی دارد که مطابق با هدف مورد نظر انتخاب و نواخته می‌شود. انواع آن عبارتند از:

جورا (Cura)
تانبورا (Tanbura)
باغلاما دسته کوتاه (Çöğür,Kısa Sap Bağlama)
باغلاما دسته بلند (Uzun Sap Bağlama)
ساز دیوان (Divan Sazı) (در ایران هم کاربرد دارد)
ساز میدان (Meydan Sazı)
باغلاما یونانی

برای مشاوره و اطلاع از شرایط کلاس ها تماس بگیرید:

آموزش ارف در اصفهان

۰۹۱۲۹۳۴۴۹۶۴ – ۰۹۱۳۱۰۷۲۰۸۵

۰۳۱-۳۴۴۸۵۹۳۴

یک دیدگاه بگذارید